Zamknij

Agencja SEO: jak wybrać właściwą? Kilka porad dla właścicieli stron internetowych

08:35, 07.10.2020 |
Skomentuj

Współpraca z dobrą agencją SEO to klucz do sukcesu przy pozycjonowaniu strony firmowej. Jeżeli specjaliści, których zatrudniamy, znają się na zasadach technicznej optymalizacji i pozycjonowania witryn internetowych, znacznie zwiększamy swoją szansę na znalezienie się w czołówce wyników wyszukiwania. Tylko jak rozpoznać dobrą agencję? Wbrew pozorom nasycony nimi rynek wcale nie ułatwia wyboru. Oto kilka przydatnych wskazówek.

Dobra firma pozycjonująca jest naszym partnerem biznesowym

Zdarza się, że właściciele stron internetowych traktują agencję SEO jako... zleceniobiorcę, któremu powierza się zadania odbiera je – i na tym zainteresowanie jej poczynaniami się kończy. Tymczasem współpraca powinna polegać na partnerstwie i bieżącym kontakcie pomiędzy nami a firmą pozycjonującą naszą stronę. Dobry kontakt ze specjalistami sprawia, że strategia marketingowa, jaką obieramy, ma o wiele większe szanse powodzenia. Możemy bowiem trzymać rękę na pulsie i na podstawie rozmów z przedstawicielami agencji ulepszać kampanię, a także korygować jej kurs w razie potrzeby. Profesjonalna agencja SEO będzie chciała uzyskać od nas informację, czego tak naprawdę oczekujemy: jest to niezbędne, by nasz cel marketingowy stał się również jej celem. W ten sposób my, jako zleceniodawcy, odnotujemy podwójny zysk. Nie tylko otrzymamy doskonale wypozycjonowaną stronę, ale przy okazji poszerzymy naszą wiedzę z zakresu marketingu internetowego. Dowiemy się, co należy robić, żeby pozostawić konkurentów daleko w tyle i stać się branżowym potentatem.

W celu lepszego zrozumienia usługi należy już na wstępie wyjaśnić, co kryje się pod pojęciami pozycjonowanie stron internetowych i SEO – Search Engine Optimization. Pozycjonowanie można zdefiniować, jako szeroki zakres działań, który ma na celu wypromowanie witryny internetowej w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami kluczowymi. A to oznacza, że pozycjonowanie stron www ma za zadanie sprawić, by dana witryna wyświetlała się, gdy ktokolwiek wpisze w Google dane słowa kluczowe. Każda osoba rozważająca pozycjonowanie powinna wiedzieć, że ok. 90% internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. To oznacza, że powodzenie biznesu uzależnione jest od uplasowania się w czołowych pozycjach organicznych wyników. Tylko zdeklasowanie rywali daje pewność, że ruch w witrynie znacząco wzrośnie, a to przełoży się finalnie na sprzedaż towarów lub usług.

źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

Warto wiedzieć, że prace podejmowane przez zatrudnioną agencję SEO mają jeden główny cel: zwiększyć konwertujący ruch w witrynie. Należy przez to rozumieć sytuację, w której odwiedzający naszą stronę podejmują działania wprost przekładające się na zysk: kliknięcie przycisku „Kup teraz”, zapisanie się do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego, skorzystania z promocji. Dobrze jest też zwrócić uwagę na to, jak szeroki zakres prac proponuje firma. Nie powinny one kończyć się na pracach z zakresu SEO, ale podejmować też działania wspierające pozycjonowanie.

Przed podpisaniem umowy sprawdź wszystkie aspekty współpracy

Jak zatem podjąć dobrą decyzję i wybrać agencję SEO, z jakiej będziemy zadowoleni? Przede wszystkim opłaca się sprawdzić opinie opublikowane w internecie, a także dowiedzieć się, jakie metody działania preferuje. Podczas kontaktu z przedstawicielem firmy zapytajmy też o zapisy znajdujące się w umowie: co wchodzi w skład zakupionego przez nas pakietu usług, jakie są warunki odstąpienia od umowy i na jakich zasadach firma chroni dane osobowe swoich Klientów. Lepiej wystrzegać się agencji zapewniających doskonałe wyniki w bardzo krótkim czasie. Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, często żmudnym i wymagającym kompleksowych, cyklicznych działań na stronie i poza nią. „Skracanie” tej drogi może wiązać się ze stosowaniem metod karanych przez Google – czego z pewnością chcemy uniknąć. Aby osiągnąć wymarzone pozycje, trzeba się napracować, a później dbać o efekty przez cały czas. Następnym krokiem będzie podpisanie umowy z wybraną agencją SEO. Sprawdźmy, czy wszystkie zapisy są jasne, czy kwota jest zgodna z ustaloną przy rozmowie oraz czy w dokumentach nie znajdują się tak zwane „kruczki” prawne. Jeżeli jakieś zagadnienia, punkty czy zapisy są dla nas niejasne, nie bójmy się o nie zapytać jeszcze przed złożeniem podpisu. Profesjonalna agencja z przyjemnością odpowie na wszystkie postawione pytania; gdy unika odpowiedzi, lepiej szybko wycofać się ze współpracy. Powyższe wskazówki są oczywiście luźnymi radami, jednak jeśli wybieramy firmę pozycjonującą po raz pierwszy, dobrze jest z nich skorzystać.

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (1)

beka z typabeka z typa

1 0

Nie polecam "firmy" kurierskiej "dpd", ponieważ jeden z ich pracowników jest chamski przez telefon i w rzeczywistości, jest niskiego wzrostu i ma czarne włosy, możliwe jest uszkodzenie przez niego przesyłki, jeździ volkswagenem transporterem o rejestracji: bi 462ap 14:39, 12.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz