Zamknij

Burza podczas sesji rady miasta. Radni i burmistrz wyszli z sali

16:23, 05.12.2018 | N.C.
REKLAMA
Skomentuj

Do ostrych dyskusji, nieporozumień i starć doszło podczas II sesji rady miasta Wysokie Mazowieckie. Burmistrz oraz część radnych opuściła salę posiedzeń, a obrady wznowiono dopiero po ponad godzinnej przerwie. 

Punktem zapalnym okazał się być wniosek radnego Bogdana Matuszewskiego, który zaproponował włączenie do programu obrad punktu, mającego na celu wybranie wiceprzewodniczącego rady miasta. Jak argumentował radny, uchwała w sprawie zmian w statucie miasta, która zakładała zwiększenie liczby wiceprzewodniczących w radzie do 3 jeszcze się nie uprawomocniła, w związku z czym wybór wiceprzewodniczących mógł być niezgodny z prawem.

Dokonaliśmy zmiany w statucie, zwiększając liczbę wiceprzewodniczących do trzech. A uchwała wchodzi w życie po 14 dniach z dniem ogłoszenia, czyli 17 grudnia. W związku z tym wybór wiceprzewodniczących odbył się niezgodnie z prawem. Teraz najprościej jest naprawić tę sytuację podejmując uchwałę o wyborze jednego wiceprzewodniczącego na dzień dzisiejszy, która będzie znosiła uchwałę nr 3 z poprzedniej sesji, a z kolei po 17 grudnia będziemy mogli na kolejnej sesji wrócić do tematu wiceprzewodniczących i wtedy wszystko będzie zrobione zgodnie z organizacją rady - wyjaśnił radny Matuszewski.

Burmistrz miasta, Jarosław Siekierko wskazał, że to do obowiązków wojewody należy prawny nadzór nad uchwałami i to biuro prawne wojewody powinno ocenić, czy dana uchwała była zgodna z prawem czy też nie. 

Ze strony radnej Katarzyny Ogrodnik oraz samego przewodniczącego rady, Przemysława Alkowskiego pojawiły się pytania, skierowane do mecenasa, czy wybór 3 wiceprzewodniczących podczas poprzedniej sesji, przed uprawomocnieniem się nowego statutu był prawomocny. Mecenas nie potrafił udzielić jednoznacznej odpowiedzi tłumacząc, że uchwała została podjęta i teraz należy czekać na ewentualną reakcję wojewody.

Wojewoda jeżeli uzna ze uchwała jest naruszeniem prawa może wezwać albo do poprawy albo unieważnić uchwałę. Jeżeli nie podejmie żadnych kroków to ta uchwała wchodzi automatycznie w życie. Do końca roku wstrzymajmy się i poczekamy jaka będzie opinia prawna wojewody - przekonywał burmistrz miasta. - (...) 

Co wtedy rada zrobi jeżeli będą dwie obowiązujące uchwały?

Jeżeli wojewoda nie stwierdza nieważności uchwały, uchwała obowiązuje. W tym momencie nie ma podstaw do tego, żeby stwierdzić, że jest ona niezgodna z prawem. Uprawnienie do tego, żeby uznać coś niezgodne z prawem ma tylko i wyłącznie wojewoda.

Radny Bogdan Matuszewski podkreślił, iż w podobnych sytuacjach w poprzednich kadencjach rada często naprawiała własne błędy, nie czekając na reakcję wojewody.

Popełniliśmy ewidentnie błąd. Możemy naprawić ten błąd, nie czekając na interwencję wojewody. Nie raz podejmowaliśmy uchwały, które sami naprawialiśmy, zanim organy kontrolne zwrócą nam na to uwagę. To jest zabieg kosmetyczny, wydaje mi się że tak będzie najprościej. Uchwała rady miasta nie jest zmianą statutu. Uchwała, którą podejmiemy będzie znosiła poprzednią uchwałę. Zmieniamy uchwałami co miesiąc budżet. Tutaj nie ma sprzeczności.

Z tym stwierdzeniem nie chciał zgodzić się burmistrz miasta, który uznał, że wniosek radnego nie ma na celu wprowadzenia porządku prawnego, lecz usunięcie dwóch wiceprzewodniczących z opozycyjnego komitetu.

Tu nie chodzi o to czy będzie 3 wiceprzewodniczących. Wiem, że jest tutaj ,,Wspólne miasto", tak chyba ta grupa się nazywa, określa że chce jednego wiceprzewodniczącego. Tego wspólnego miasta tu nie widać. Pan radny powiedział tak: nie wiemy czy popełniliśmy błąd. Nie wiemy. Ale podjęliśmy uchwałę. (...) Powiedzcie państwo jasno, dla wszystkich że chcecie zmienić dwóch wiceprzewodniczących. To o to w tym chodzi. Nie chodzi o żadną kwestię proceduralną. Nie chodzi o kwestię czy wojewoda uchyli czy też nie. Chcecie państwo po prostu zmienić, zostawić jednego wiceprzewodniczącego, Marka Kajurka i o to tu chodzi! Po co mamy się wzajemnie oszukiwać, okłamywać, cudować? No zagrajmy w otwarte karty. Jesteśmy w kamerze, ja jestem 20 lat, dopóki wojewoda nie wniesie zastrzeżenia do uchwały, nie wiemy czy popełniliśmy błąd.

Powiedzcie jasno ,,Chcemy wyciąć Kamianowskiego i Bucińskiego z wiceprzewodniczących". I to będzie jasny przekaz dla miasta. A nie państwo radni coś opowiadają i próbują złapać kogoś na haczyk, czy zostało zrobione to zgodnie z procedurą czy nie. Podjęła rada taką uchwałę.

 

,,Nie wiemy czy popełniliśmy błąd". Dla mnie sytuacja jest oczywista. Zmiana statutu wchodzi po 14 dniach i wiemy, że popełniliśmy błąd - powiedział radny Matuszewski.

Z burmistrzem zgodził się radny Józef Sokolik.

Radna Katarzyna Ogrodnik zaprzeczyła słowom burmistrza, jakoby radni wybrani z komitetu ,,Wspólnie dla miasta" chcieli ,,wyciąć kogoś ze stołków".

Z ust pana burmistrza padają słowa, że my chcemy, tak kolokwialnie powiem, wysadzić ze stołków co zresztą pan Sokolik potwierdził, wiceprzewodniczących z klubu Prawa i sprawiedliwości. Tak jak z mojego punktu widzenia, powiem: nie prawda. Nie próbujemy nikogo z takich stołków czy też stanowisk wysadzić, jak również nie próbujemy nikogo na takie czy inne stołki wsadzić. Mamy być wspólnie dla miasta. Nie tylko my ale wszyscy którzy tutaj jesteśmy w radzie - powiedziała, podkreślając, że być może przegłosowanie statutu oraz wybór wiceprzewodniczących podczas poprzedniej sesji odbyły się w zbyt wielkim pośpiechu.

Wniosek o włączenie punktu o wyborze wiceprzewodniczącego do programu obrad został przyjęty 10 głosami za i 5 głosami przeciw. Po głosowaniu radny Józef Sokolik złożył wniosek formalny o 20-minutową przerwę.

Jest to uzasadnione tym że punkt był wprowadzony bez naszej wcześniejszej informacji, musimy tę kwestię przedyskutować - wyjaśnił radny na pytanie przewodniczącego o powód przerwy.

Przewodniczący zarządził głosowanie nad wnioskiem radnego Sokolika.

Szanowni państwo, szanowni mieszkańcy miasta wysokie mazowieckie. 20 lat będąc burmistrzem miasta czegoś takiego nie miało miejsca - powiedział burmistrz miasta, Jarosław Siekierko. - Jeżeli ktokolwiek prosił o przerwę to taka przerwa była udzielana (...). Szanowni państwo to co w tej chwili robicie jest to karygodne, nie da się w tej chwili nawet tego opisać. (...) Przepisaliście ulotkę klubu Prawa i Sprawiedliwości, uważacie że wam wszystko wolno. To co żeście państwo zrobili jest to ewenement na całą Polskę. Każdy klub ma prawo do przerwy, do wyjścia na chwilę porozmawiania. Niedługo będziecie wstać dla prawa i sprawiedliwości bądź też usiąść. Proszę państwa opanujcie się. Opanujcie się. Dobrze że burmistrz jest wybierany w wyborach bezpośrednich i ja dostałem więcej głosów sam niż cały klub wasz. (...) Przez 20 lat czegoś takiego nie było.

(...) Możecie przegłosować, że klub Prawo i Sprawiedliwość staje na baczność albo że siada. Nie na tym to polega. Opowiadanie bajek ludziom podczas wyborów, że jesteście za dobrem miasta, że jesteście za funkcjonowaniem, że jesteście za wspólnotą. Nie. Wy nie jesteście. I tym trzeba podsumować dzisiejsze wystąpienie.

Wniosek o przerwę nie został przyjęty, w związku z czym radni startujący do rady z komitetu Prawa i Sprawiedliwości opuścili salę posiedzeń. Sesję rady miasta opuścił też burmistrz, pomimo próśb przewodniczącego, który podkreślał, że jednym z kolejnych punktów obrad jest informacja o działalności burmistrza między sesjami.

Rada może się odbyć bez burmistrza. Ja mam bardzo ważne w tej chwili spotkanie - powiedział burmistrz.

Po zrealizowaniu kilku kolejnych punktów obrad, pozostali na sali radni zdecydowali się zarządzić przerwę. Sesja została wznowiona dopiero po ponad godzinnej przerwie, w trakcie której odbyło się spotkanie radnych z burmistrzem. Po przerwie wszyscy radni oraz burmistrz wrócili do sali konferencyjnej, a radny Bogdan Matuszewski poprosił o wycofanie wcześniejszego wniosku z programu obrad sesji.

Ja jako wnioskodawca składam wniosek po dyskusji o wycofanie z porządku obrad punktu (...). Krótka moja wypowiedź. W mojej ocenie wniosek ten był jak najbardziej zgodny i zasadny, zdania są podzielone, koledzy z PiS uważają inaczej, dlatego chcieliśmy to podkreślić, dla dobra współpracy, zdecydowałem się, tak jak sugeruje pan burmistrz, poczekać z tą decyzją na decyzję wojewody.

Punkt został usunięty z programu obrad, lecz do końca sesji trwały spięcia i słowne utarczki między radnymi, przewodniczącym oraz burmistrzem.

(N.C.)
REKLAMA

Komentarze (56)

mieszkaniecmieszkaniec

37 10

każdy mógł na żywo zobaczyć co się tam działo, burmistrz chyba powinien odpocząć, ale wielkie brawa dla obecnego przewodniczącego, taki mlody człowiek bez doświadczenia a pokazał klasę, Siekierko i Sokolik powinni się od niego uczyć bo ich małostkowość jest żenująca 16:40, 05.12.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Gość Gość

16 6

"Dziękuję Mamo" pokazali klasę, ponownie
Idąc na ustępstwa. Ten zgłasza punkt zaraz wycofuje, tu nie ma przerwy, zaraz przerwa jest. Cyrk na Ludowej 18:47, 05.12.2018


AlaAla

3 22

Klase to ma przewodniczący ,żeby w żywe oczy kłamać ,że jest mieszkańcem miasta Wysokiego a tak naprawdę mieszka w Białymstoku.Widocznie nie było stać pana Alkowskiego zmierzyć swoje siły w Białymstoku. 21:52, 05.12.2018


do Alado Ala

12 0

A burmistrz przypadkiem nie na wsi? 11:57, 08.12.2018


Ludowa Ludowa

13 27

Ale cieniasy !! Macie większość w radzie A trzęsiecie portkami przed burmistrzem. Powinniście pokazać gdzie jego miejsce A nie dajecie się mu manipulować i rozgrywać. 16:45, 05.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyborcaWyborca

34 3

"Dobrze że burmistrz jest wybierany w wyborach bezpośrednich i ja dostałem więcej głosów sam niż cały klub wasz" - nie spodziewałam się takiej buty po burmistrzu. Po prostu przykro. 16:53, 05.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

avaava

4 0

tak tylko nie powiedział ze 1/3 głosujących była przeciw 11:56, 07.12.2018


KornelKornel

33 5

Szanowni Państwo, na naszych oczach w naszym mieście w wielkich bólach rodzi się demokracja. Nie wierzyłem że kiedyś doczekam tej chwili. Brawo Panowie i do przodu. 17:21, 05.12.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

do korneldo kornel

20 2

szanowny panie Kornelu popieram pana , w końcu koniec buty pana Sokolika i burmistrza . Wspierajmy tych młodych radnych nawet tu piszmy ,żeby sie nie poddawali . Hej swieżości i młodosci daliscie nam wiarę w to ze w naszym miasteczku tak jak pan kornel napisal rodzi sie demokracja. Liczymy na was młoda rado miasta. 17:54, 05.12.2018


do korneldo kornel

0 0

Szanowny panie kornelu nie tylko panowie są w radzie? 16:05, 06.12.2018


WyborcaWyborca

12 8

Co to znaczy przerwa w obradach? Przecież wszystko miałobyć jawne i nagrywane, a nie poza plecami jakieś rozmowy w pokojach, co to jest? Co tam się działo, że nagle większość zmiękła? Po co jest potrzebnych trzech wiceprzewodniczących? 17:26, 05.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

goścgośc

28 0

miejmy nadzieję, że tak się dzieje i nowi radni nie dadzą się stłamsić i skończą ten autorytaryzm 17:27, 05.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec 2Mieszkaniec 2

8 21

Tylko patrzeć kiedy was przekupi 17:35, 05.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GoscGosc

36 4

Nagrania sesji to najlepsze co mogło sie zmienić bo teraz wszyscy widzą jaki burmistrz jest naprawdę, w tych trudnych chwilach, jest zdemaskowany, nie umie panować nad językiem, plecie gorsze bzdury niż cały PiS razem wzięty. Doceniam spokój i kulturę nowych radnych. Ciężko jest chyba utrzymać chłodna głowę i nie dać się wciągnąć w słowne przepychanki zwłaszcza gdy jest się tak bezzasadnie atakowanym. Sokolik zarzuca że mu się szacunku nie okazuje, burmistrz że ktoś mu głos odbiera, słyszą co chcą słyszeć i przeinaczają wypowiedzi .... Pan przewodniczący, pan Matuszewski i pani Ogrodnik pokazali ogromną klasę nie odpowiadajac na te prowokacje. Brawo 18:15, 05.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Gościu Gościu

2 18

Co do p. Matuszewskiego to raczej śmiech na sali, padł Pan na kolana i się wycofał. Pokazaliscie gdzie jest wasze miejsce.... Szkoda mojego głosu.... 18:43, 05.12.2018


obserwatorobserwator

7 17

oglądając dzisiejszą relację z obrad rady zauważyłem, że radny Moczydłowski był non stop "w telefonie", nie wiem czy to ze zdenerwowania czy na bieżąco komuś relacjonował czy biznesy załatwiał czy się nudził? moja rada, żeby wykazać trochę zainteresowania tym co się dzieje na sali, może głos zabrać 18:20, 05.12.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kolegakolega

1 0

dzieciak mu się niedawno urodził
20:24, 06.12.2018


Wojciech MoczydlowskWojciech Moczydlowsk

7 0

W telefonie mam potrzebne dokumenty (porzadek sesji, listy poszczegolnych komisji i notatki do sesji) - mamy XXI w. To bardzo wygodna forma przechowywania dokumentow. Pozdrawiam serdecznie obserwatora i mysle ze wyjasnilem. 21:24, 06.12.2018


Gość Gość

36 1

Jestem już wiekowy, na wybory od jakiegoś czasu nie chodziłem bo po co przecież i tak było zawsze tak samo. Teraz żałuję że nie poszedlem bo widzę że nowi radni już nie są tak pokorni jak poprzedni. Moze w koncu i nasze małe miasteczko doroslo jak już wcześniej napisano do demokracji a sesje nie beda teatrem jednego autora. Mam tylko nadzieję że wytrwaja do końca i będą pamiętali kto ich wybrał. 18:22, 05.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

drinkerdrinker

38 1

Proponuję grę towarzyską podczas kolejnej transmisji sesji. Za każdym razem gdy burmistrz mówi "jestem burmistrzem od 20 lat" pijemy shota. Łyk piwa gdy Sokolik mówi "wniosek formalny/w kwestii formalnej". 18:38, 05.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AnonimowyAnonimowy

2 0

Radny S.M. lubi to 18:42, 05.12.2018


AniaAnia

8 28

Bua ha ha postać radnego Matuszewskiego mnie rozwaliła.... taki kozak kozak a tu bach pokazano mu miejsce w szeregu..... 18:45, 05.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dr drupiDr drupi

19 1

Hehe dobre to w dzień sesji pół Wysokiego pijane 18:45, 05.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gostekgostek

44 2

Do wszystkich tych którzy przy każdym krytycznym komentarzu do burmistrza pytają ze zdumieniem co można mieć mu do zarzucenia i co źle robi - oto co. Oto wasz burmistrz. Człowiek który na najmniejszy przejaw krytyki czy sprzeciwu reaguje agresją i atakiem, robi sobie wycieczki personalne w stosunku do każdego kto ma inne zdanie niż on, domaga się szacunku tylko z tego tytułu że jest burmistrzem od 20 lat a nie robi nic, by na ten szacunek zasłużyć ani nie okazuje go swoim adwersarzom, wypomina radnym młody wiek, brak doświadczenia, przyrównuje przewodniczącego do dziecka mówiąc że ma synów w jego wieku, wsadza innym w usta słowa, których nie powiedzieli aby lepiej pasowały do jego teorii i ataków, kłamie, że ma ważne spotkanie na które się spieszy a po przerwie pojawia się na sali w szampańskim humorze i robi sobie żarty do momentu aż ktoś znowu nie odważy się zakwestionować jego decyzji albo sposobu myślenia, nie umie słuchać ze zrozumieniem a potem insynuuje że radni go atakują, chociaż wcale tak nie było (jest nagranie, można wszystko prześledzić i zobaczyć), domaga się udzielenia mu głosu a gdy przewodniczący udziela go najpierw komuś kto zgłosił się wcześniej jest oburzony że przecież jest burmistrzem z 20-letnim stażem i może mówić kiedy mu się podoba. Cała prawda o burmistrzu. Cieszę się że doszło do tej ostrej dyskusji. Teraz wszyscy znają prawdę. Burmistrz pokazał prawdziwą twarz. Jak trafnie zauwazył ktoś wcześniej, został zdemaskowany. Podobnie jak pan Sokolik który w przeciągu kilku tygodni z uśmiechniętego, nadzwyczaj uprzejmego pana przewodniczącego zmienił się w aroganckiego narcyza który uważa że w kwestii procedur ma zawsze ostatnie słowo i nikt nie powinien się mu sprzeciwiać. 18:49, 05.12.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

grekgrek

20 0

rzeczywiście Sokolik mnie zaskoczył, na koniec poprzedniej sesji zaprosił na mszę i takiej łaski doznał, że pokazał co pokazał 18:53, 05.12.2018


AnnaAnna

4 5

Po tej wypowiedzi śmiem napisać ,ze jesteś radnym (radną) więc proponuję się ujawnić. 18:56, 05.12.2018


ObserwatorObserwator

34 6

Po tej sesji już widać prawdziwe oblicza prostego jak słup zarozumiałego bufona któremu może nowy przewodniczący pokaże gdzie jest naprawdę jego miejsce na sesji rady, oraz drugiego bez odrobiny honoru i obrzydliwie bezczelnego którego nigdzie nie chcą a on jak nie z tej to innej strony aby tylko zostać chociaż przew. komisji. Dno i żenada. Ale niech ludzie wreszcie zobaczą na kogo głosują od 20 i 30 lat. To ich idole i reprezentanci . Wstyd i hańba drogi elektoracie. 19:46, 05.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GośćGość

40 3

Pan Burmistrz i Pan Sokolik żenada...nic dodać nic ująć, nie po mojej myśli zabieram zabawki i idę do innej piaskownicy co to miało być? 19:47, 05.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JasnowidzJasnowidz

34 4

Jeszcze kilka takich sesji i mamy REFERENDUM z ponad 50 % frekwencją. Tak trzymać. 20:01, 05.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tomek z WysokiegoTomek z Wysokiego

33 1

Brawo panie burmistrzu. Elokwencja i spokój. DOBRA ZMIANA. Po prostu żenada. Wypowiedz na poziomie .... bez poziomu. Nikt nie zaprzeczy co zrobił Pan dla miasta. Ale co zrobił Pan dla tych maluczkich ludzi którzy czekają na pomoc i rzetelną informację o rzeczach małych ale ważnych.Nic. Wielka polityka. Po co? My chcemy porozumienia i jasnych sytuacji a nie wychodzenia z sali i obrażania się. Panie Burmistrzu czas na zmianę. DOBRĄ ZMIANĘ. 20:10, 05.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

chłopekchłopek

37 1

Dobrze że to było nagrywane bo jak sie czyta te wypowiedzi to nie robi to takiego wrażenia jak się oglądało i widziało i słyszało na żywo z jaką burmistrz mówił butą i pychą. Jesli burmistrz dalej chce byc burmistrzem to niech sobie uswiadomi ze teraz ludzie go widza i slysza w swoich domach i beda mogli go oceniac na podstawie tego jak sie zachowuje np na sesjach a nie tylko na podstawie tego ile koncertow zorganizowal albo jakie poskladal wnioski itp. To co robi jest wazne ale wazne jest tez jak sie zachowuje i jaki ma stosunek do ludzi z ktorymi pracuje. Moze troche opanowania sie przyda albo jakiejs konsultacji z psychologiem zeby nauczyc sie panowac nad emocjami. Bo sam sobie szkodzi 20:25, 05.12.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

21 0

masz sporo racji bo do tej pory burmistrza się kojarzyło z jakichś wystąpień publicznych jak się pojawiał na 3 maja albo 11 listopada, czasami gdzieś w szkołach itp, a wtedy zawsze przygotowany i tylko mowil co mial powiedziec na jakiś temat i z nikim nie dyskutowal. Jest dostep do filmów bo nie kazdy moze sobie w ciagu dnia wyjsc z pracy zeby przyjsc na sesje i to jest dobre. Do tej pory ludzie co nami rzadza mogli za zamknietymi drzwiami robic co chca a teraz w koncu mamy troche kontroli i moze przynajmniej czesc poczuje sie zawstydzona jak sie potem obejrza w internecie i zaczna sobie myslec Boże po co ja to mówiłem taki wstyd 20:37, 05.12.2018


xxxxxx

0 9

chyba widzieliśmy inne sesje 16:39, 06.12.2018


LoloLolo

8 0

Gdzie można obejrzeć tą szopkę bo nie mogę znaleźć. Proszę o link 21:01, 05.12.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

do lolodo lolo

0 0

jeszcze nie ma na stronie, muszą obrobić pewnie, jest tylko relacja z poprzedniej sesji
http://bip.um.wysmaz.wrotapodlasia.pl/rada/archiwum-transmisji-obrad-rady-miasta.html



21:04, 05.12.2018


wysokiewysokie

0 0

https://www.youtube.com/watch?v=LriZU7ZztcQ&feature=youtu.be 17:01, 06.12.2018


kolokolo

2 3

wlasnie przeczytałem, że rada miejska w Łomży będzie miała aż 3 wiceprzewodniczących, pomyśleć, że aż 3, czy to nie za dużo? 22:33, 05.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OjciecOjciec

2 0

Łomża 56 tys ludzi 23 radnych a Wysokie Mazowieckie 9500 mieszkańców i 15 radnych. W obu miastach 3 wiceprzewodniczących i pytam po co? 15:44, 06.12.2018


TetaTeta

5 26

Nie podoba mi się, że zamiast merytorycznie rozmawiać o problemach miasta, kłócicie się o nieistotne w gruncie rzeczy sprawy. Burmistrz został wybrany przez mieszkańców wysokiego i będzie pełnił swoją funkcję czy się komuś podoba czy też nie. 12:16, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MIESZKANKAMIESZKANKA

3 15

Super że są te nagrania bo wynika z nich zupełnie co innego niż z tych komentarzy. Proponuję, żeby co niektórzy zapoznali się z prawem. A komentarze to chyba tylko radni wypisują. 16:28, 06.12.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

mieszkankamieszkanka

9 0

a co wynika z komentarzy, co się nie wydarzyło na tej sesji, bo nie rozumiem? 19:02, 06.12.2018


MIESZKANKAMIESZKANKA

2 14

jaki to burmistrz nie dobry a nowi radni wraz z przewodniczącym cudowni, nowi poszli robią z siebie gwiazdy a o polityce mają tyle pojęcia co dziecko w przedszkolu 19:12, 06.12.2018


ciekawaciekawa

14 1

A Pani oglądała tę sesję, czy raczej "M jak Miłość"? 20:29, 06.12.2018


wysokiewysokie

0 1

https://www.youtube.com/watch?v=LriZU7ZztcQ&feature=youtu.be 16:57, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkanka Jutrzenkimieszkanka Jutrzenki

18 0

chciałam tylko zauważyć, że moja nowa radna pani Ogrodnik, jako pierwsza radna w historii (chyba że czegoś nie pamiętam), już po wyborach pozostawiła w naszych krzynkach pocztowych swój e-mail, do kontaktu, ja bardzo dziękuję 21:02, 06.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Katarzyna OgrodnikKatarzyna Ogrodnik

3 0

Drodzy Państwo- to Waszymi głosami jestem tam, gdzie jestem. Mam nadzieję, że Was nie zawiodę. Ale mam być przede wszystkim Waszym- nie tylko swoim głosem. Piszcie, postaram sie wyłuszczać sprawy istotne. Dodam,że na RM ustalono, iż każdy radny dostanie mail "służbowy" do kontaktu z Mieszkańcami poprzez zabezpieczone serwery. Będę postulować, by adresy podane były na stronie Urzędu Miasta, bo nie sztuka stworzyć skrzynkę, sztuką jest dotrzeć do Mieszkańców. Przypominam też, że w UM radni pełnią dyżury- proszę o zainteresowanie. Swoich powyborczych informacji nie otrzymali tylko mieszkańcy bloków z domofonami- roznosiłam je późno i nie chciałam zakłócać wieczornego spokoju. Pozdrawiam.K. O.
20:31, 10.12.2018


loleklolek

1 16

Wysoka Rado po to was wybraliśmy żebyście pracowali anie kłócili Powinniście w każdym razie się po rozumieć wszyscy się znacie i bez burmistrza nic nie zrobicie a podobno chcecie dobrze dla miasta. 10:09, 07.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EwaEwa

19 3

Brawo Przemek ... tak trzymaj... Doświadczenie przyjdzie samo z biegiem czasu... Pan Burmistrz siedzi na sesji jak na pikniku towarzyskim. Miejsca Burmistrza jest z boku , a nie przy głównym stole . To Rada jest ciałem ustawodawczym a Burmistrz wykonawczym. Już po folwarku ..Jest młody człowiek , który śmiał ... prowadzić sesję wbrew zdaniu pana władcy .. Przemek - pokazałeś klasę ... 10:50, 07.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ona  ona

3 0

Przemku super,dobrze wybrałam głosując na Ciebie.Szacun WIELKI. 10:01, 10.12.2018


WeronikaWeronika

18 0

Panie Sokolik nie może się Pan pogodzić z faktem że po 20 latach nie jest Pan przewodniczącym rady. Ale niech mi Pan wierzy że ludzie w mieście z tego powodu bardzo się cieszą, a teraz na nagrywanej sesji mają okazję zobaczyć Pana prawdziwe oblicze. 15:33, 07.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zbigniew WitasZbigniew Witas

3 1

Oczekiwałem, że nowa kadencja rozpocznie się bez obecnego burmistrza. Tak nie stało się, ale dla niego stało się gorzej. Przyznam, że 65 % głosującego społeczeństwa, raczej ku jego zgubie pozostawiła na pożarcie w tej kadencji. Skoro tak stało się, będzie musiał jakoś kombinować aby skutecznie umknąć z gotującego się gara, w którym będą chcieli go ugotować. Czy zdaje on sobie sprawę, że Nowi Radni mający przewagę w Radzie, mogą zaakceptować wszystkie dla niego niewygodne uchwały. Dopiero teraz obserwatorzy lokalnej polityki, będą mogli ocenić zaradność burmistrza... Czy będzie umiał przystosować się do nowych okoliczności i czy przez kompromisy, nadal utrzyma swoją dobrą pozycję i skutecznego zarządcy. Chwilowo nie może pozbierać się, pozbawianie go zabawek w postaci odbierania mu całkowitego absolutorium, tworzy obraz dziecka okazującego agresywnie swoje niezadowolenie poprzez tupanie swoimi nogami, bo odbiera się jemu ulubione jego zabawki. Oby taką postawą, nie przyczynił się do czarniejszego scenariusza, mianowicie, może nie dotrwać do końca tej kadencji i oby nie z smutnym finałem pacjenta któregoś z Zakładów Psychiatrycznych. Naprawdę tego mu nie życzę. Aby wykreować dobrą pozycję w wysokomazowieckiej radzie, mając mniejszość, radziłbym tych o mniejszościowej ilości mandatów, szybkiego uczenia się polityki kompromisów. Ci z centralnej Polski już załapali, że iść na ustępstwa w polityce, nie zawsze świadczy o słabości. Na tym polega demokracja, że sonduje się co w danej sprawie spornej, ma do powiedzenia większość. W mojej opinii, Samorządowy Wysokomazowiecki Folwark jest już rozwiązany. Władze Wysokiego Mazowieckiego weszły w fazę zmian, dysponując siłą zmuszenie burmistrza do realizacji projektów i programów społecznych. Jeśli im nie podoła, będzie szedł przeciwko na udry, szybko Nowa Rada go odstrzeli z wysokomazowieckiego samorządu i pamięć o nim zaginie. Tak na marginesie, życzę wszystkim spokojnych, miłych i wesołych świąt oraz szczęśliwego nowego roku 2019. 18:14, 08.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OnOn

11 0

Zgadzam się z Ewą, bardzo dobre zachowanie nowego przewodniczącego, gdy go wybrali nie byłem przekonany, ale teraz całkowicie do mnie przemawia ten człowiek, jego opanowanie i spokój w chwilach gdy go obrażają, zarzucają mu jakieś głupoty jest godne podziwu, bo gdyby do mnie burmistrz w ten sposób mówił myślę że mógłbym nie wytrzymać i dać się sprowokować. Myślę jedynie że czasami w tej kadencji rada mogłaby przypomnieć burmistrzowi że te obrady nazywają się Sesja Rady Miasta. A nie Sesja Burmistrza. Siekierko przy każdej okazji podpiera się swoim 20 letnim doświadczeniem, wiekiem. Wiecznie powtarza że zasługuje na szacunek, którego i tak otrzymał na tej sesji wiecej niż na to zasługiwał. Mam nadzieję że w odpowiednim momencie radni poczuja się na swoich stanowiskach na tyle pewnie by przypomnieć burmistrzowi że nie są jego pracownikami ani podwładnymi bo chyba po tylu latach pracy siekierko nadal tego nie wie. 00:28, 09.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

4 0

Mylę że wszyscy znają ale przypomnę taki dowcip o kulturze i sztuce i jak jest trudno utrzymać kulturę jak ma się taką ,, sztukę'' przed sobą .W tym wypadku ma się nawet dwie takie ,,sztuki'' także nie zachowanie kultury przez pana przewodniczącego nie tylko było by wybaczalne ale nawet wskazane. 12:04, 09.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do obserwatorDo obserwator

0 0

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, co masz myśli tak prostszym językiem by prosiła. Ania 13:24, 09.12.2018


BetaBeta

0 3

A ja uważam że pan przewodniczący powinien się lepiej przygotować Widać to było przy wyborze komisji Na razie jest chaos 18:06, 10.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gośćgość

0 0

spokojnie, to dopiero druga sesja, da radę, wierzymy w niego 19:41, 11.12.2018


REKLAMA
© kurierwysmaz.pl | Prawa zastrzeżone