Zamknij

Urzędnicy wzięli się za facebooka. Muszą zmienić zasady działania!

13:49, 12.04.2019 | D.W.
REKLAMA
Skomentuj
Niedawno UOKiK dołączył do międzynarodowego apelu skierowanego do władz Apple i Google. Zdjęcie ilustracyjne. Fot. Daniel Wiśniewski

Zgodnie z decyzją podjętą przez Komisję Europejską i państwa członkowskie facebook będzie musiał czytelniej informować o zasadach, na jakich świadczy usługi na rzecz konsumentów. W negocjacjach udział brał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zmianę warunków świadczenia usług przez portal społecznościowy facebook wynegocjowała Komisja Europejska. Wątpliwości komisji i państw członkowskich wzbudzał między innymi sposób, w jaki portal wykorzystuje dane osobowe użytkowników serwisu. Uwagi związane były również z zasadami ponoszenia odpowiedzialności przez spółkę.


- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów aktywnie brał udział w negocjacjach. Nie były one łatwe. Zgłosiliśmy uwagi. W efekcie warunki świadczenia usług będą bardziej przejrzyste i zrozumiałe. To naszym zdaniem dobry krok, ponieważ Facebook zadeklarował, że zmieni większość analizowanych przez UOKiK klauzul. Będziemy monitorować, czy rzeczywiście tak się stanie – ale to nie rozwiewa wszystkich wątpliwości – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.
 


Już niedługo, facebook będzie musiał informować, że portal jest co prawda darmowy, ale "ceną" za jego użytkowanie są dane osobowe i reklamy, które internauci muszą widzieć. Każdy użytkownik będzie mógł też zgłosić facebookowi swój sprzeciw, gdy treść, którą zamieścił, zostanie przez portal usunięta. Zmiany muszą zostać wprowadzone do końca czerwca bieżącego roku.

Niedawno UOKiK dołączył do międzynarodowego apelu skierowanego do władz Apple i Google. Urzędnicy chcą, aby firmy stosowały bardziej klarowne zasady, dotyczące między innymi zasad uzyskiwania danych od klientów. Apel wystosowało wspólnie 27 instytucji zrzeszonych w Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów, które zwróciły się do amerykańskich korporacji z żądaniem aby Apple i Google umożliwiły dostawcom aplikacji przejrzyste informowanie klientów o zasadach uzyskiwania i wykorzystywania ich danych.
 
 
 

(D.W.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
W okresie ciszy wyborczej tj. w okresie 24 godzin poprzedzających dzień wyborów i aż do chwili zakończenia głosowania zabronione jest prowadzenie agitacji wyborczej na rzecz kandydatów w jakiejkolwiek formie. Publikacja na portalu internetowym jakichkolwiek komentarzy mających charakter agitacji wyborczej może zostać uznana za naruszenie przepisów ustawy Kodeks Wyborczy oraz stanowi czyn zagrożony karą grzywny (art. 498 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy, t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 684 z późn. zm.)

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

© kurierwysmaz.pl | Prawa zastrzeżone